המרכז למצוינות לימודית – מובילים את הדור הבא של התלמידים למצוינות

המרכז למצוינות לימודית 2

קטגורית מאמרים

קטגוריות

אנשי החינוך שלא מוותרים על אף תלמיד

"אפרת היא לא רק מורה אלא היא ממש חברה לחיים", כך מתארת הדר, תלמידת כיתה יא', את אפרת רובינשטיין (39), מורה בצוות המורים של המרכז למצוינות לימודית.

בית הספר קבע שהדר תלמד 3 יחידות מתמטיקה, אך המורה אפרת לא ויתרה, והדר סיימה 4 יחידות מתמ' בציון 94.  הדר הייתה תלמידה על סף איבוד הרצון ותקווה להצליח בבגרויות, אך כבר בשיחה הראשונה עם המורה אפרת, נרקמה ביניהן רשת ביטחון המבוססת על אמון והבנה, אמנם מקצוע המתמטיקה הוא מקצוע חשוב, אך הדבר היותר חשוב שאפרת שמה עליו דגש הוא לחלום ולהציב את ההצלחה מול העיניים.

אפרת רובינשטיין מלמדת במרכז למצוינות לימודית כ-4 שנים וזה רק סיפור הצלחה אחד מיני רבים של גישתם המיוחדת של המורים של המרכז למצוינות לימודית.

גל המנחה הפדגוגי מספר על אפרת "היא אשת חינוך בחסד עליון ומאוד מיוחדת ומלמדת כאילו אלו ילדיה שלה. הגישה החינוכית שמלווה את אפרת בכל העת היא שכל ילד/ה מבחינתה הוא עולם ומלואו.

גם כשהתלמידים היו מיואשים היא לא ויתרה והמשיכה להסביר להם בכל דרך אפשרית עד שהבינו את החומר.

המרוץ לבגרות מתחיל הרבה לפני התיכון. כיום מקובל שתלמידי חטיבות הביניים והיסודיים מקבלים שיעורים פרטיים. בבתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים כמעט כ-50% מהתלמידים משלמים עבור שיעורים פרטיים בלפחות אחד מהמקצועות הבאים: לשון, אנגלית, מתמטיקה , מדע וטכנולוגיה. כך עולה מנתוני משרד החינוך שנאספו בבחינות המיצ"ב  עיקר השיעורים הפרטיים בחטיבות הם באנגלית (35%) ובמתמטיקה (40%).

המרכז למצוינות לימודית עוסק בתחום החינוך למעלה מ-25 שנה ואחד האתגרים שלהם היה למצוא דרך להקל על התלמידים בשנים הקשות והקריטיות של הלימודים, ובמקביל להוזיל את הנטל הכספי הכבד של עלות מורים פרטיים על ההורים ולתת להם שקט נפשי.

הפלטפורמה החדשנית  "המורים הפרטיים שלך" – פותחה על ידי המרכז למצוינות לימודית, באמצעות טובי המומחים בתחום החינוך והטכנולוגיה ובליווי של אנשי חינוך מהמובילים בישראל.

הם רתמו את עשרות המורים הטובים במדינה לאחר סינון קפדני ואפיון של כל מורה, מדובר במורים איכותיים ומנוסים שנבחרו בקפידה ולכל מורה יש ניסיון משמעותי בתחום.

המערכת חדשנית ומתקדמת ללימוד ותרגול און ליין בסיוע המורים המובילים בתחומם , זהו כלי עזר אפקטיבי, ידידותי ואיכותי העומד לרשות התלמיד ומשפר את הישגיו , תוך מתן הסבר ידידותי, ברור ואינטראקטיבי,כשהתלמיד מעורה ולא רק מתבונן מהצד.

האתגר היה לאפשר פתרון אפקטיבי לתלמידים אך יחד עם זאת שיהיה במחיר לכל כיס עבור ההורים.

בהרבה מקרים התלמיד נתקע בשאלה או תרגיל ספציפי, אז אתם לא צריכים לקבוע שיעור פרטי עם מורה פרטי שמחירו יקר, מורה הפרטי לא תמיד זמין כאשר אתם צריכים ובדר"כ אין צורך בשיעור שלם , דרך הפלטפורמה "המורים הפרטיים שלך" תוכלו לקבל עזרה ממורה מקצועי באופן מיידי.

המורה שרית גלבוע (42) מורה כ-5 שנים במרכז למצוינות לימודית מספרת

"אחד הדברים שמחממים את הלב זה לראות ילד משתפר, בעיקר שזה בזכותך. ולשם כך אנחנו כאן ללמד את הדור הישראלי הצעיר"

שרית מוסיפה: "ההתרגשות מהילדים והחיבור אליהם מתרחשים מדי יום, כאשר הילדים פונים אלינו אנחנו נרתמים מיד לעזור"

שרית מגישה תלמידים לבחינות והן לבגרויות ברמה של 3, 4 ו-5 יחידות בגרות. היא מפגינה אהבה אמיתית ותשוקה למקצוע וזוכה לאהבה גדולה בחזרה מהתלמידים. מעבר למקצועיות, מחויבות ומסירות לעבודתה, היא תמיד נכונה ללמוד ולהתפתח. היצירתיות שלה והתמחותה מאפשרות לה להתאים לכל תלמידה ותלמיד את שיטות ההוראה המותאמות והייחודיות עבורם באופן חוויתי.

ורוניקה לרנר (56) היא מורה למתמטיקה כבר מהקמת המרכז למצוינות לימודית מזה 9 שנים , מספרת "היתה לי תלמידה בכיתה ח' שהתקשתה מאוד בגיאומטריה ולא הצליחה בחישוב נפח קובייה.מצאתי את הכלי המתאים להסבר פשוט עבור הילדה ובשיתוף איתה, כי אין טוב ממראה עיניים, הגענו לפתרון הבעיות והיא כמובן יצאה מחייכת ורגועה ובתחושת סיפוק אדירה".

"אני לא מוותרת לאף אחד מהם ועל אף אחד מהם, אני אוהבת ילדים ומתמטיקה וביחד זה שילוב מנצח", ורוניקה צוחקת .

בתקופת הקורונה חודשי למידה הלכו לאיבוד. המורים של המרכז למצוינות לימודית יצאו מגדרם כדי לייצר יציבות, ועניין לתלמידים , גל מספר "ראינו שזה אפשרי.יצרנו מסגרת לימודים עם הפלטפורמה "המורים הפרטיים שלך" שסיפקה מענה ועניין לאלפי תלמידים פשוט כי היה להם כיף וראו שהם מתקדמים על אף מצב הקורונה".

"המורה אורן הוא חלק מצוות המורים של המרכז למצוינות לימודית, יכולות ההדרכה שלו הצליחו לשמח את הילדים גם כשהיו מסוגרים בבית. הוא הצליח לעורר סקרנות בתלמידים, יוצר דיאלוג עמם, מצמיח ומטפח בהם מיומנויות של הערכה עצמית, חיזוק הדימוי העצמי והמסוגלות, אחראי, יוזם, ואהוב", מספרת רחל כץ רכזת המורים.

הדס לוי מורה ללשון ואנגלית מספרת "במקרה נוסף, מדובר בנער שעמד בפני בחינות המעבר לחטיבה, עם חוסר גדול מאוד בלשון ואנגלית. בשלב ראשוני נעשתה שיחת היכרות שעיקרה היה הרגעה והסרת הפחד על מנת ליצור עבורו פניות ללמידה. גיליתי תלמיד מבריק ומאוד שקט, ותוך כדי עבודה ראיתי כיצד הוא הקדיש את רוב זמנו לטובת הצלחה מתוך החדרת האמונה ביכולותיו ומתוך הצלחות קטנות שבדרך. אני יכולה לספר בגאווה גדולה שהוא עבר את מבחני הקבלה בהצלחה לחטיבה אותה בחר ושאף ללמוד בה".

ליצירת קשר השאירו הודעה

מלאו פרטים וקבלו הצעה …

המובילים והמשפיעים תמונה ראשית. שלמה אהרוניסקי, אריה גולדין

ליא קניג

ליא קניג – הגברת הראשונה של התיאטרון הישראלי לִיַא (לאה) קֶנִיג-שְׁטוֹלְפֶּר מהמובילות והמשפיעות בתרבות הישראלית

להמשך קריאה »

שתף את הפוסט הזה עם החברים שלך