שלמה ונטורה מביא את סיפורה של משפחת ונטורה

Tomer Levi Forex, Tomer Levi Wmoption, Tomer Levi PrimeCFD

קטגורית מאמרים

קטגוריות

שלמה ונטורה בן למשפחת ונטורה  הידועה ופעיל בתחום שימור תרבות הלאדינו בישראל, מביא את סיפורה של משפחת ונטורה ומביא את הסיפור מהויקיפדיה. משפחת ונטורה מהמובילות והמשפיעות בתרבות הישראלית ובשימור הלאדינו.

משפחת ונטורה או במקורות היסטוריים "וֵינְטוּרָא", הוא שם של משפחה יהודית באיטליה. פירושו של השם Ventura הוא מזל. שם המשפחה המקורי היה "בן-תורה". בימינו תרגמו אותו ל"גורלי". שם משפחה זה מקובל גם אצל לא יהודים. אתר משפחת ונטורה מוולנסיה שבספרד (לא יהודים) מביא חמישה מקורות לתולדות המשפחה ולשמה.

שם המשפחה VENTURA הוא קיצורו של השם "Buenaventura", שם המשפחה VENTURA נפוץ באיטליה בשינויים שונים, Venturin ,Venturini ועוד. בשנת 1299 הייתה משפחה חשובה בשם זה בסאלרנו בדרום איטליה. המשפחה עברה לבארי. בשנת 1587 היו לחברים במסדר אבירי מלטה (Order of Malta). ידוע גם רוברטו ונטורה (Roberto VENTURA) שהיה ברון של קסנובה (Casanova) – שר החוץ של המלך קרלוס הראשון. ברישומי הַטְבָּלַה, בנצרות, הוא הטקס המכניס את המאמינים אל הכנסייה ובו ניתן לתינוקות שמם, נמצאו בני ונטורה בוונציה ובג'נובה.

השערה אחרת מעריכה כי מוצא המשפחה מספרד. ברישומי ה"הטבלה" נמצאו בני ונטורה בשנת 1550 בגרנדה, וברישומי הנישואין בנברה ובברצלונה.

מחבר מילון העוסק בנושא אילנות יוחסין (Don Endika de Mogrobejo) סבור כי מקור השם הוא ממחוז ארגוני (Aragonese). בני משפחה גרים באזורי הכפרים Ejea ,Teruel ,Huesca.

קיימת גם השערה שמדובר במשפחה יהודית. רבים מבני ונטורה מצויים בארצות אגן הים התיכון ומרכז אירופה. השם המקורי הוא "בן-תורה". ידוע כי למלך פרננדו מטולדו היה לו יועץ בשם זה, אשר שינה את שמו לפני שנת 1492.

בארכיונים של מחוזות "גרנדה" ו"אורגון" בשנים 1488–1834, פעמים רבות מופיע שם המשפחה ונטורה.

ליצירת קשר השאירו הודעה

מלאו פרטים וקבלו הצעה …

המובילים והמשפיעים תמונה ראשית. שלמה אהרוניסקי, אריה גולדין

ליא קניג

ליא קניג – הגברת הראשונה של התיאטרון הישראלי לִיַא (לאה) קֶנִיג-שְׁטוֹלְפֶּר מהמובילות והמשפיעות בתרבות הישראלית

להמשך קריאה »

שתף את הפוסט הזה עם החברים שלך