תודה והוקרה לחברת פי. אם. אי. סחר וייזום בניהולו של בועז דקל

בועז דקל

קטגורית מאמרים

קטגוריות

חברת פי. אם. אי. סחר וייזום, בניהולו של בועז דקל, היא אחת מהחברות המובילות והמשפיעות בייצור, שיווק והפצה עולמיים של צעצועים ומשחקים ממותגים.

את חברת PMI הקים בועז דקל בשנת 1995 ומאז ועד היום הוא משמש מנכ"ל ויושב ראש.

חברת PMI בע"מ (ראשי תיבות של Pocket Money Items) נוסדה ב-1995 ופעילה בתחום רכישת זכויות לייצור, שיווק והפצה של מותגים טרנדיים לילדים בכל רחבי העולם. מאז הקמתה, היתה החברה מעורבת ברוב הלהיטים הגדולים ביותר במגזר מוצרי הילדים, בהם: פוקימון, פאוור ריינג'רס, צבי הנינג'ה, טלנובלות לבני נוער (המורדים, קטנטנות), וובקינז, זבלונים, מניונים, גוגוס, ספינרים, בייבלייד, גורמיטי וסופרגול.

המייסד, בועז דקל, נולד בירושלים למשפחה ששורשיה נטועים עמוק באדמת הארץ. סבו מצד אביו היה בין חמשת החלוצים שייסדו את העיר הרצליה וסבו מצד אימו היה בין החותמים על מגילת העצמאות של מדינת ישראל ב-1948. בשנות ה-40 שירתו הוריו בכוחות העילית של הפלמ"ח והיו בין המתיישבים המייסדים של חבל לכיש שבדרום.

בועז דקל גדל באשקלון. בצעירותו הוא היה מדריך בצופים ויו"ר מועצת התלמידים בבית ספרו. נפש היזם והתשוקה שבו בלטו מגיל צעיר והניעו אותו לקדם את היוזמות העסקיות הראשונות שלו כבר בשנותיו בתיכון.

הוא שירת כקצין ארגון ביחידת העילית של חיל המודיעין, 8200, שם הוא פגש באשתו לעתיד, ד"ר הדס דקל, אשר בימים אלו מכהנת כחברה בכירה בסגל האקדמי של סמינר הקיבוצים, שם היא מובילה יוזמות חינוך וחדשנות. בתחילת שנות ה-80, לאחר שחרורו מהצבא הוא הפך ליבואן סוודרים ייחודיים, הסרוגים ביד, מהאיים היווניים.

בשנת 1984 היה בועז דקל בצוות המייסדים של עיתון חדשות וניהל את מערך ההפצה.

בשנת 1989, בגיל 30, הוא ייסד את בר שיווק והפצה, חברת לוגיסטיקה ובמהלך 20 השנה בהן כיהן כמנכ"ל הוא הוביל את החברה לצמיחתה עד להעסקת 3,000 עובדים ומפיצים עם מחזור שנתי של חצי מיליארד ש"ח. ב-2009 הוא מכר את חלקו בבר שיווק והפצה ובמקבי PMIבע"מ, שהיתה אחת מחברות הבת של בר, התפצלה ובועז דקל המשיך כמנכ"ל PMI.

הערך של חדוות ילדות

PMI  מביעה את רוח החלוציות של משפחת דקל בעידן המודרני באמצעות יחסיה עם ילדים, היות והילדים הינם תמיד החלוצים של חיינו, עם חוויות חדשות ופוטנציאל רחב ולא מנוצל.

רוח זו אף מובעת בחזון וביושרה של החברה, וביכולתה להגיב במהירות לשווקים ומצבים חדשים. למשל, במהלך ההתפרצות הנוכחית של מגפת הקורונה, החברה היתה הראשונה לייבא ולשווק מסכות ממותגות בישראל וברחבי העולם, אינדיקציה ליכולתה להגיב במהירות ובמדויק לאירועים מורכבים ודינמיים.

פעילות החברה מבוססת על ארבעה נכסים/בסיסים עיקריים

הנכס הראשון והחשוב ביותר של החברה הוא זכויות מסחור המותגים (מרצ'נדייזינג) שלה ברחבי העולם – לחברה זכויות לייצור, שיווק והפצת מוצרים, בעיקר צעצועים ומשחקים ברחבי העולם, של המותגים הבאים: פורטנייט, הארי פוטר, ספייס ג'אם, ליגת הצדק, WWE ומותגי ניקלודיאון של ויאקום, כגון מפרץ ההרפתקאות, בייבי שארק, פפה פיג, UEFA ושחקני הכדורגל בעולם.

החברה רואה בזכויות אלו את האינדיקציה הטובה ביותר לאמון לו זכתה מבעלי המותגים המובילים בעולם. היא מצדיקה את האמון באמצעות מחוייבותה העמוקה להגן על תדמית ואיכות המותגים ומימוש הפוטנציאל המסחרי המלא שלהם. החברה מכירה את ענף הצעצועים והמרצ'נדייז לעומקו, כשהיא מקיימת מספר רב של מערכות יחסי עבודה ומראה תוצאות מוכחות לאורך שנים.

הנכס השני עליו החברה נסמכת הוא מחלקת הפיתוח שלה, המקבלת מבעלי זכויות היוצרים תיקי גרפיקה אותם היא הופכת לעיצובי מוצרים פיזיים, תוך שימת דגש על בטיחות ואותנטיות המוצרים, הלוכדים את מהות המותג ומעשירים את הקשרים והאינטראקציות של הילד עם המותג.

הנכס השלישי הוא פעילות הייצור של החברה בסין, המנוהלת בחמישה מפעלים פורצי דרך העומדים בסטנדרטים ובתקנים המחמירים ביותר מבחינת איכות ובטיחות – בכלל זאת, אישורי ה-FDA וה-CE. החברה מקיימת נוכחות יום יומית ושומרת על קשר עם המפעלים באמצעות עובדים המועסקים באופן ישיר ומוצבים בסין. הנוכחות ארוכת השנים של החברה בסין היא תוצאה של חשיפה מוקדמת לכלכלה זו הצומחת במהירות – דוגמה נוספת של נקודת המבט האסטרטגית והצופה פני עתיד של החברה, הנובעת מהרוח החלוצית שלהם.

הנכס הרביעי של החברה הוא מערך ההפצה שלה, המכסה מעל ל-100 מדינות באמצעות המפיצים המתמחים שלהם. ההפצה הרב-ערוצית מנוהלת במקביל באמצעות חנויות מקוונות וחנויות פיזיות, על בסיס סיטונאי וקימעונאי, הכוללת את אמזון, וואלמרט, טארגט, CVS ורשתות צעצועים וקמעונאות מובילות באירופה ובאסיה.

מערך ההפצה הנרחב של החברה ברחבי העולם מנוהל ממטה החברה בתל-אביב על ידי צוות מגוון, מיומן ומנוסה של עובדים מכל המגזרים והמגדרים של החברה הישראלית.

בראש ארגון המכירות של החברה, הפונקציה החשובה ביותר שלה, עומד עומר דקל, סמנכ"ל מכירות בינלאומיות. עומר נולד וגדל בעולם מוצרי הילדים הממותגים. הוא הכיר את החברה ופעילותה מילדותו ועלה בסולם התפקידים מעמדת סוכן מכירות זוטר בשטח עד לתפקידי ניהול מובילים, כשהוא זוכה בניסיון מעשי ובקשרים רבי ערך, כמו גם מפתח הבנה מעמיקה של צורכי הקמעונאים, המפיצים ונקודות המכירה.

מבנה של חברות בבעלות משפחתית

PMI  הינה בבעלות חברת האחזקות של המשפחה, עוגיו בע"מ (Ogayu Holdings Ltd), לה פעילות ישירה במגזר הנדל"ן ברחבי העולם. עוגיו אף מחזיקה בשתי החברות האחיות של PMI – פי.סי. מדיקל (P.C. Medical) ופי.אם.אי. איקומרס (PMI E-Commere).

פי.אם.אי. איקומרס פועלת באופן סינרגי עם PMI למכירת מוצרים ישירות ללקוח באמצעות פלטפורמות מקוונות וסלולריות שונות.

פי.סי. מדיקל, המתמחה כעת במוצרים הקשורים במגפה, מנוהלת על ידי גיא דקל, בוגר סיירת מטכ"ל ושותף לפיתוח של MyZone, כלי ריחוק חברתי חדשני אשר הושק במהלך מהיר במיוחד על בסיס תשתיות הייצור הקיימות בסין. הכלי התומך באמצעים לפתיחה מחדש על ידי מניעת הדבקה, כבר נמכר באמצעות ערוצי הפצה קיימים.

תרומה לקהילה

הפעילות של PMI נעשית מתוך המחוייבות העמוקה ביותר לקהילה. מעבר לתפקיד החשוב בחיי ילדים,   

PMI  ומנהלי החברה אף תורמים, מתנדבים ותומכים בקהילה באמצעות פעילויות שונות. בועז דקל הינו חובב היסטוריה ומורשת ישראל ופועל מתוך כך לקדם את הידע בתחומים אלו, למשל, באמצעות ייסוד מוזיאון הרעות (בגליל), המספר את ההיסטוריה של קרבות מלחמת העצמאות (1948) בגליל ובאמצעות שיתופי פעולה שונים שלו עם המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל, בהם יוזמה לתמיכה במוזיאון מחנה המעצר בעתלית ובניית הרחבה למוזיאון אשר תקרא "צריף משה" לשימור הזיכרון של מסע ההגירה ההירואי של יהודים מאתיופיה, במטרה להעמיק את האינטגרציה שלהם בחברה הישראלית. בנוסף, במהלך השנים החברה תומכת בילדים עם צרכים מיוחדים באמצעות ארגון ווריאטי, תורמת למחקר הסרטן בשיתוף פעולה עם פרופ' נדיר ארבר ומובילה יוזמות כדוגמת בניית מגרש כדורגל להוסטל ילדי אומנה בכפר חבד. כעת, במהלך המגפה העולמית, 7.5% מכל רווחי PMI ממוצרים הקשורים במגפה, נתרמים ל-Save the Children Fund (קרן צדקה בריטית המיועדת להטבת חיי ילדים בעולם).

פעילויות אלו מהוות כולן חוליה נוספת בשרשרת המקשרת בין הדורות השונים של משפחת דקל, PMI והחברה הישראלית, למען עתיד טוב יותר המבוסס על הכרת העבר שלנו.

ליצירת קשר השאירו הודעה

מלאו פרטים וקבלו הצעה …

המובילים והמשפיעים תמונה ראשית. שלמה אהרוניסקי, אריה גולדין

ליא קניג

ליא קניג – הגברת הראשונה של התיאטרון הישראלי לִיַא (לאה) קֶנִיג-שְׁטוֹלְפֶּר מהמובילות והמשפיעות בתרבות הישראלית

להמשך קריאה »

שתף את הפוסט הזה עם החברים שלך