שאלות פופולאריות – השקעות אלטרנטיביות

מה חשוב שתדעו על הלוואות?

קטגורית מאמרים

קטגוריות

בשנים האחרונות, ניתן לראות שיותר ויותר אנשים בוחרים להשקיע בקרנות השקעה בנדל"ן, קרנות גידור, קרנות השקעה פרטיות, קרנות הלוואות P2P ועוד. כאשר מביאים בחשבון שכל השקעה טומנת בחובה גם סוג מסוים של סיכון, אפשר להתחיל להיכנס קצת יותר לעניינים ולבחון את ההשקעות שהוזכרו לעיל הנקראות גם השקעות אלטרנטיביות.

ריכזנו לכם שאלות ותשובות שיעזרו לכם להעמיק בכל הנושא ההשקעות. מוכנים? אנחנו מתחילים!

שאלה מס' 1 – למי מומלץ להשקיע בנכסים אלטרנטיביים?

למשקיעים מוסדיים, לקוחות כשירים ולקוחות פרטיים שיש ברשותם הון. להבדיל מהשקעות במניות ובאג"ח, השקעות אלטרנטיביות הן השקעות שנעשות בסכומי כסף גדולים יחסית וכמובן גם נעשות לטווחי זמן לא קצרים. 

שאלה מס' 2 – מה יקרה אם בוצעה השקעה אלטרנטיבית אבל יש צורך לפדות את הכסף לפני הזמן?

כמו שהוזכר קודם לכן, השקעות אלטרנטיביות מבוצעות לטווח זמן בינוני עד ארוך ואין אפשרות לפדות אותן לפני הזמן. מה שכן, ניתן להשתמש בכל מיני דרכים על מנת לצאת מההשקעה. נבהיר שיש לכך מחיר. יש קרנות שמאפשרות פדיון מוקדם אבל בתנאים מסוימים וכמו כן הדבר גם יוביל לפגיעה בתשואה הפוטנציאלית. 

שאלה מס' 3 – כיצד ניתן לעקוב אחר ההשקעה כאשר משקיעים במוצרים אלטרנטיביים?

אם מדובר על מניות ואג"ח שנסחרים בבורסה, ניתן לעקוב בקלות על ידי כניסה לחשבון הבנק של המשקיע. כאשר מדובר על נכסים אלטרנטיביים, התהליך הוא קצת יותר מורכב. בשנים האחרונות, יש אפשרות לרשום מוצרים אלטרנטיביים במסלקת הבורסה. כך אפשר לעקוב אחר הביצועים וזאת על ידי כניסה לחשבון הבנק. כמו כן, לאחרונה גם מנהלי קרנות, מאפשרים ללקוחות לצפות בהשקעות דרך אתרי האינטרנט שלהם. 

שאלה מס' 4 – איך בוחרים את הגוף שינהל עבור המשקיע את ההשקעה האלטרנטיבית?

יש לבדוק את היסטוריית הביצועים שלו, מי מנהל את ההשקעות, מהם תהליכי הבקרה והפיקוח הנהוג באותו גוף, כיצד מתקבלות החלטות על השקעה וכו'. מומלץ מאוד שלא להשקיע בתחום לבד, אלא תמיד להיעזר בגוף המתמחה בביצוע השקעות אלה. כמובן שיש גם לקרוא המלצות, שנות ניסיון בתחום ולדבר עם לקוחות.

שאלה מס' 5 – מהו היתרון הגדול שיש בהשקעות אלטרנטיביות?

פוטנציאל תשואה גבוה בהשוואה לפיקדונות או אגרות חוב.

שאלה מס' 6 – מה כוללות השקעות אלטרנטיביות?

מדובר על מוצרי השקעה שהם נכסים לא נזילים בהם, נדל"ן בארץ או בחו"ל, מטבעות דיגיטליים, סחורות, קרנות גידור ועוד.

שאלה מס' 7 – האם הנזילות המוגבלת המאפיינת את ההשקעות היא יתרון או חיסרון?

התשובה מתחלקת לשניים. יש שיאמרו שמדובר על יתרון ויש שיאמרו שמדובר על חיסרון. מצד אחד, העובדה שההשקעה אינה נזילה, היא שמאפשרת למשקיעים לקבל החלטות הרבה יותר טובות וכמו כן להימנע ממכירה שעלולה להוביל להפסד ומצד שני, יש בעיה בכך שאי אפשר לממש את ההשקעה במהירות.

ליצירת קשר השאירו הודעה

מלאו פרטים וקבלו הצעה …

המובילים והמשפיעים תמונה ראשית. שלמה אהרוניסקי, אריה גולדין

ליא קניג

ליא קניג – הגברת הראשונה של התיאטרון הישראלי לִיַא (לאה) קֶנִיג-שְׁטוֹלְפֶּר מהמובילות והמשפיעות בתרבות הישראלית

להמשך קריאה »

שתף את הפוסט הזה עם החברים שלך