קרלוס ששון – תוכלו לשלוט באורח החיים שלכם

המובילים והמשפיעים בישראל

קטגורית מאמרים

קטגוריות

קרלוס ששון על שכירים ועצמאים

לפי היועץ העסקי קרלוס ששון גם שכירים הנהנים מיציבות תעסוקתית וממשכורת גבוהה, חייבים לפתח את היכולת להיות עצמאים כדי לשרוד בשוק העבודה המודרני

מאת קרלוס ששון, יועץ עסקי

לקראת האביב והקיץ זה הזמן לחשוב איך לנצל הזדמנויות חדשות ולפרוץ לדרך חדשה. פחד הוא מנוע מעולה כדי לקדם את ההחלטה, מסביר קרלוס ששון יועץ עסקי, אך לדבריו נראה שיש עדיין אור בקצה המנהרה.

נגיד שאתם עובדים שכירים, אפילו בכירים. יש לכם משכורת חודשית נאה של 5 ספרות עם בונוס שמנמן בסוף השנה, מכונית טובה מהעבודה, בעל תפקיד כפי שתכננתם עוד מהתיכון. החיים שלכם נראים בהתאם, הנסיעות לחו"ל, משכנתא ויציבות תעסוקתית.

נשאלת השאלה האם אתם תהיו אלו ששולטים בחייכם  או שמישהו אחר יראה לכם את הדלת החוצה ממקום העבודה. עצמאות והיכולת להיות חופשי היא היכולת החשובה ביותר היום בעולם העבודה. עצמאות היא כמו שריר, אתם חייבים ללמוד איך לפתח אותו.

קרלוס ששון – להיות שכיר היא לא באמת ביטחון

אתם שכירים כי אתם מרגישים שהארגון שלכם מספק לכם יציבות? אין טעות גדולה מזו. שימו לב לשינויים בעולם. חברות ענק נמחקות ברגע. ארגונים מבצעים סיבוב של 180 מעלות ומפטרים חטיבות שלמות בהינף אצבע. כשכירים אתם לא מודעים לתזוזות המשמעותיות המשפיעות על גורלכם מרחוק. היכולת להיות עצמאי תעניק לכם ביטחון אמיתי.

הפירמידה בשוק העבודה הופכת צרה יותר

זה נכון שאולי התקדמתם בארגון ושאתם מוצלחים. אבל בכל שלב יש פחות ופחות משרות ויותר מתמודדים על כל משרה. זה שעכשיו אתם סמנכ"לים ממש לא אומר שעוד שנתיים תהיו מנכ"לים. אני אומר זאת מניסיוני. להיפך, סטטיסטית זה אומר שבעוד שנתיים תגיעו לקצה יכולת ההתקדמות שלכם בארגון. אז אם אתם לא בין 3 המועמדים הבכירים בארגון יתכן שהסיכוי שלכם להישאר בארגון קטנים.

העולם שייך לצעירים

נכנסתם לארגון מגניב בשנות העשרים לחייכם. הייתם חבורה מורעבת שרצתה לשנות את העולם. איך זה קרה שפתאום לקראת סוף שנות השלושים שלכם אתם מהוותיקים? קוראים לזה זמן, והבעיה אתו שהוא זז כל הזמן. בישיבות ההנהלה כל הזמן המנכ"ל מדבר שצריך להצעיר את הארגון עם אנרגיות חדשות. לתת צ'אנס לדור צעיר. אולי אתם לא שמים לב, אבל בזווית העין הוא מביט עליכם.

כי ארגונים כבר לא מחזיקים כוכבים

כולם מודעים לכישרון שלכם. אתה מעולים בתחומכם. אבל מבחינת הארגון זה לא אומר שהוא צריך לממן לכם את הסיבוס ואת החזרי הנסיעות לחו"ל. את הפרויקט שאתם מובילים כבר ניתן להשלים עם יועץ חכם לא פחות מכם, שיגיע, יסיים בשלושה חודשים ויוציא חשבונית. ארגונים היום לא מחזיקים פרות כדי לקנות כוס חלב. ואם אתם לא רואים את הפרה בחדר, סימן שהפרה היא אתם.

כי אתם מתנוונים

הנה הפרדוקס. ככל שאתם מבינים ובקיאים בטכנולוגיה של הארגון שלכם, אתם בעצם מתנוונים והופכים להיות לא רלבנטיים לשוק. הארגון שלכם מתמחה בדבר אחד. הוא נעזר בטכנולוגיה אחת או כמה שמתאימות לו בלבד. אבל העולם בחוץ בתנועה מתמדת. טכנולוגיות ושיטות עבודה מתחלפות במהירות. נשארתם בתוך הארגון – יצאתם ממשחק העדכניות.

כי לניסיון שלכם יש ערך בחוץ

נכון, ארגונים רבים כבר לא מחזיקים כוכבים או מטאורים כמוכם על משכורת אבל ישמחו לקנות אותם בחוץ. הניסיון שלכם יכול להיות משאב עצום בקרב חברות של צעירים שיש להם המון אנרגיה אבל אפס מושג בניהול. כולם שמחים לקחת יועץ שהוא הטוב בתחומו על פני לשכור אדם כזה. לגיל ולוותק שלכם יש מה למכור.

כי תוכל ללמוד ולהתפתח

כשהייתם שכירים הארגון שלכם היה כל עולמכם. כפרילאנס תוכלו להכיר הרבה ארגונים, הרבה מתודולוגיות והרבה אנשים חדשים. בחוץ תהיו חשופים למידע מסוג אחר, דעות אחרות טכנולוגיות אחרות. המידע שאתם מביאים מבחוץ הוא נכס אדיר לארגונים הצמאים לנקודת התייחסות אחרת. בעזרת הידע החיצוני שלכם תוכלו להוסיף ערך לעצמכם וללקוחות שלכם.

כי תוכלו לשלוט באורח החיים שלכם

זה נכון שהארגון שלכם מציע נוחות וסדר יום קבוע, אבל הוא לא שלכם. תארו לכם עולם בו אתם מחליטים מתי לקום, מתי לעבוד, מתי לבלות זמן איכות עם הילדים, ללכת לחדר כושר ומתי לנגן עם הלהקה שלכם. אתם תקבעו עם איזו חולצה תגיעו והאם בכלל אתם מעדיפים להתנהל בנעלי התעמלות. כפרילאנס כל ההחלטות האלה יהיו בידיכם. זה לא אומר שלא יהיו לכם לילות מול המחשב. אבל לפחות זאת תהיה ההחלטה שלכם.

תאמינו בעצמכם

זה בסדר להעדיף להיות שכיר, עניין של אופי וזה בסדר. אבל פיתוח יכולות פרילאנס משאיר אתכם עם יכולות השתכרות בכל מצב. התכונה הכי נדרשת בעולם המשתנה של היום היא גמישות ויכולת הסתגלות מהירה. יכול להיות שתישארו לנצח בארגון אבל גם יכול להיות שמחר תקבלו זימון לשימוע. אתם צריכים להיות במצב בו תוכלו להתפרנס ולחיות מעולה כך או כך.

איך שלא יהיה ולא משנה איזו החלטה תקבלו, תדעו לכם שמפחיד יותר לא לנסות. תיקחו סיכון מחושב. בסוף זה ישתלם לכם. בהצלחה!!

ליצירת קשר השאירו הודעה

מלאו פרטים וקבלו הצעה …

המובילים והמשפיעים תמונה ראשית. שלמה אהרוניסקי, אריה גולדין

ליא קניג

ליא קניג – הגברת הראשונה של התיאטרון הישראלי לִיַא (לאה) קֶנִיג-שְׁטוֹלְפֶּר מהמובילות והמשפיעות בתרבות הישראלית

להמשך קריאה »

שתף את הפוסט הזה עם החברים שלך