עופר קרז'נר המובילים והמשפיעים בעסקים

עופר קרז'נר המובילים והמשפיעים

קטגורית מאמרים

קטגוריות

עופר קרז'נר (יליד 1957) הינו איש עסקים ישראלי, פילנתרופ פעיל ואחד מהאישים הבולטים שתורמים לקידום יחסי ישראל-אוקראינה במגוון מישורים. קרז'נר מונה לכהן כקונסול הכבוד של אוקראינה בישראל, וכעת פועל להקמתה של קונסוליה אוקראינית בירושלים, על מנת להדק את היחסים הדיפלומטיים בין המדינות.

עופר קרז'נר המובילים והמשפיעים

עופר קרז'נר – איש עסקים ישראלי

לאחר שסיים שירות צבאי כטייס קרב בחיל האוויר הישראלי, עופר קרז'נר החליט לפנות אל עולם העסקים. תחילה הקים את "קפה הבימה", ולאחר מכן רשת חנויות תמרוקים שהפכה לרשת גדולה ומצליחה ולבסוף אף נרכשה על-ידי קופת החולים "מכבי שירותי בריאות". בהמשך הקים את המפעל הישראלי של חברת המאפים האמריקאית "פילסברי", את רשת ההלבשה התחתונה "אינטימה", את רשת דוכני הקפה "ביסטופ", וכן חברה לייצור ולהפצה של מכשירי אלקטרוניקה בזכיינות של רשת MGM .

לאחר שעסק שנים אחדות בתחום המזון והקמעונות, עבר קרז'נר לתחום המחזור ושימש שותף במפעל למחזור פסולת רעילה במועצה המקומית נאות חובב שבנגב.

ב-1998 החל קרז'נר להיות פעיל בענף הנדל"ן באוקראינה, כיזם של בנייני מגורים, בנייני משרדים ומרכזים מסחריים. כמו כן הוא יזם בולט בענף האנרגיה המתמחה בזיכיונות גז, נפט ומוצרי נפט.

פעילות למען הקהילה

הקשר של עופר קרז'נר עם חיילי צה"ל ויחידותיו לא ניתק עם סיום שירותו כטייס קרב, אלא נמשך עד היום בדרכים שונות: במסגרת פרויקט "אמץ לוחם", קרז'נר אימץ את חטיבת יהודה ושומרון של משמר הגבול. בנוסף, קרז'נר תורם לארגונים פילנתרופיים שעוזרים לחיילים במצב כלכלי קשה, כגון "תו מג"ד" המספק תלושי מזון. כמו כן, עופר קרז'נר תורם לגרעין תנועת הצופים "צבר" המממן את עלייתם לישראל ואת גיוסם לצה"ל של בני נוער יהודיים ממדינות חבר העמים.

גם בפן החברתי עופר קרז'נר מרגיש חובה להיות מעורב, ולכן הוא תורם לתכנית "עתידים" הפועלת לצמצום פערים כלכליים וחברתיים בין מרכז הארץ לבין הפריפריה. בתחום התרבות, קרז'נר תורם רבות לתיאטרון " גשר", אשר משחק תפקיד חשוב בגישור תרבותי בין ישראל לבין מדינות חבר העמים, והמהווה אחד מהתיאטראות הבודדים בעולם שמעלה הצגות דו-לשוניות עם תרגום סימולטני בעברית וברוסית.

פעילות דיפלומטית

כמי שהזיקה למדינות חבר העמית קרובה ללבו, עופר קרז'נר פועל רבות לקידום העלייה מברה"מ לשעבר למדינת ישראל, ולחיזוק היחסים בין אוקראינה לבין ישראל. קרז'נר מארגן על בסיס קבוע משלחות של אנשי עסקים, אנשי ציבור ואמנים מישראל לאוקראינה ומאוקראינה לישראל, למען פיתוח קשרי המסחר, הכלכלה והתרבות בין שתי המדינות, וכחלק מחיזוק היחסים הדיפלומטיים הכוללים ביניהן.

מדי שנה עולים אלפי חסידי ברסלב מישראל לקברו של רבי נחמן מברסלב, אשר בעיר אומן שבאוקראינה. עופר קרז'נר, בסיוע ובתמיכה מצד נשיא אוקראינה, מושיט כל עזרה אפשרית לישראלים המגיעים למקום.

כיום מתגוררים בישראל כחצי מיליון עולים מאוקראינה, ובנוסף מתארחים בה מדי שנה אלפי אנשי עסקים ותיירים מאוקראינה, הנזקקים לעתים לשירותים קונסולריים. על רקע זה, מונה עופר קרז'נר לאחרונה לתפקיד קונסול הכבוד של אוקראינה בירושלים, וכעת הוא שוקד על הקמת קונסוליה אוקראינית בבירת ישראל.

את נאומו בפני באי טקס המינוי – שהתקיים במשרד החוץ במעמד שגריר אוקראינה בישראל, גנאדי נדולנקו, וסגן שר החוץ הישראלי, זאב אלקין – חתם קונסול הכבוד, עופר קרז'נר, כך: "אוקראינה הוכיחה את עצמה בשנים האחרונות שוב ושוב כידידת אמת של מדינת ישראל. במציאות דיפלומטית לא פשוטה, אוקראינה הפגינה עמידה איתנה לצד ישראל, הן במישור המדיני והן במישור הביטחוני, ועל כך, אדוני השגריר, זו הזדמנות חשובה לומר: תודה. אני מתחייב כאן, נוכח הכבוד שנפל בחלקי, לעשות ככל יכולתי כקונסול כבוד של אוקראינה בישראל להעמקת הקשר בין הכלכלות, בין האנשים, בין העמים ובין המדינות".

ליצירת קשר השאירו הודעה

מלאו פרטים וקבלו הצעה …

המובילים והמשפיעים תמונה ראשית. שלמה אהרוניסקי, אריה גולדין

ליא קניג

ליא קניג – הגברת הראשונה של התיאטרון הישראלי לִיַא (לאה) קֶנִיג-שְׁטוֹלְפֶּר מהמובילות והמשפיעות בתרבות הישראלית

להמשך קריאה »

שתף את הפוסט הזה עם החברים שלך